15 feb. 2014

Den 24/2 kommer vinterutgåvan av Sparvs litterära magasin

och där kommer du att kunna läsa min "undergångsnovell".

Idag har jag ägnat dagen åt skrivande och kommit en bra bit på ett manus som är oerhört dränerande att skriva - på ett känslomässigt plan.
Jag ska dessutom sätta mig ned och gå igenom ett avtal jag har fått skickat till mig från ett förlag som vill ge ut min psykologiska spänningsroman. Jag har alltså inte tackat ja ännu, istället har jag pressat på förlagen som har manuset på sina bord (och vissa har haft manuset ett bra tag nu;-) att lämna besked till mig snarast.
Just den biten är oerhört ineffektiv hos många av förlagen, månader av väntan. Ibland har man inte ens fått ett svar och jag kan inte låta bli att undra var mitt manus tog vägen någonstans.
En förläggare på ett annat förlag har meddelat mig att h tänker läsa igenom 2 av mina inskickade manus i helgen, känns nervöst.

Och sedan har jag ett drömförlag, som jag haft kontakt med i veckan, som jag hoppas lämnar ett positivt besked. Snart. Väldigt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar