19 okt. 2013

Allt som händer kring boken - recensioner, marknadsföring, skolbesök och annat.






Projekt rädda jorden


Skapad av Malin Roca Ahlgren 
Får jag lov att presentera Sur-Malin! :) Mycket charmig figur. Love her!
Hon finns med i en ny barnbok av Maria Edgren som inte bara barn borde läsa utan barnens föräldrar också. Om hur vi ska vara mot varandra, mot miljön och vår planet.

Den är tankeväckande, påminnande och pedagogisk.
Charmig, fantasifull och färgglad.
Verkligen ett hett tips både för barn som läser själva och för mammor och pappor som vill läsa för sina barn.
Denna recension är från min författarkollega Malin och jag är så tacksam.
Många hör av sig nu och frågar om boken. Är nyfikna och vill veta mer.
Jag har varit ute på mitt första skolbesök och det gick strålande bra, barnen är helt fascinerade över en av huvudkaraktärerna, nämligen Magister Futurum.
Och det kan jag förstå. Han är definitivt en normbrytare.

Två tidningar har hört av sig och vill göra reportage, radio ska jag höra av mig till för de vill att jag ska komma och berätta om min spännande bok och dessutom har jag blivit inbjuden till ett universitet för att föreläsa för lärarstudenter - det känns otroligt hedrande.

Nu ligger jag på som sjutton med redigering, har fått iväg min psykologiska spänningsroman nu och ett förlag har hört av sig till mig att de gärna vill läsa det. 
Gällande något helt annat manus inväntar jag styrelsemöte i början av november och efter det ska jag och förläggaren sätta oss ned och diskutera. Förlaget har redan läst manuset, jag har fått ett utlåtande från deras lektör, som i övrigt var ett av de finaste jag fått, så jag har stora förhoppningar må ni tro:)

Ett nytt manus är igång och skrives i detta nu. Och det kommer bli outstanding.

2 kommentarer:

  1. Finns det något annat att säga än att jag tycker att DU ÄR FANTASTISK! Jag är så glad för din skull, verkligen! Så mycket kul som är på gång runt dig. Och så mycket nytt på gång hela tiden! Jobbar du fortfarande som lärare, eller är du författare på heltid än? Låter riktigt bra i alla fall! Stort lycka till! Får man veta när du ska vara på radion? MÅSTE höra då!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla du!!
      Jag jobbar fortfarande som lärare och kombinerar med författarskap. Jag vet, det är galet - men jag har så svårt för att överge skolan, den behöver mig och jag behöver den:)
      Återkommer med mer info kring kul saker som är på gång.

      Radera