15 juli 2013

Smakprov på något....

När man skriver om mörkret kan det vara skönt att få distans ibland genom att omge sig med ljuset och vackra omgivningar.
Varför väljer man att skriva mörkt, skrämmande, ruggigt? Jag vet inte riktigt, om jag ska vara ärlig, men det finns något i det som både fascinerar och skrämmer mig. Ni vet, man både vill läsa det och lägga ifrån sig det, på samma gång. Alla människor bär på rädslor för något och det kommer ta ett helt liv att antingen bemästra dem eller lära sig leva med dem.

Jag hoppas att mitt manus som jag skriver klart just nu kommer gillas av förläggaren. Idén har jag klämt på länge och det är nu den skrivs färdig.

Ni ska få ett litet smakprov på hur det kan se ut när jag skriver detta manus:

”Det är något riktigt starkt som växer där inne, det kan man se i dina ögon.” Hans hand rörde fram och tillbaka på hennes mage och det brände till i huden. Instinktivt tog hon bort den. Vem trodde han att han var? Nu hade han gått för långt. Stolen skrapade i golvet när hon förde den bak och skulle lämna bordet när han tog tag i hennes hand och höll den fast i ett hårt grepp;

en vild behöver tämjas ordentligt, det har vi ett speciellt rum för här i klostret…om du ska kunna bli en kvinna av Gud behöver du tygla dina känslor, behärska dig…

Där var den igen, rösten. Det var som om hon kunde höra hans tankar, som om de kunde tala med varandra ljudlöst

*****************************************************************************
Ja. Där fick ni en liten hint om innehållet och jag kan lova att denna historia kommer hålla dig vaken.
Vad skriver ni om? Och varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar