15 juni 2014

Manusprojektet håller på att ta form ordentligt, sommarskriv och testläsningsrabatt....

I helgen har jag läst oerhört mycket litteratur om litteraturvetenskap, textsamtal, skönlitteratur i skolan osv. Nyttigt, tänker jag och undrar varför man inte mer i skolans värld satsar i kollegiet att ha olika träffar för att diskutera just läsningen bland våra ungdomar. Läsningen angår ju oss alla och är inte något enskilt isolerat till ämnet svenska.
Har fått iväg projektbeskrivningen, innehållsförslag till mina manuskollegor och skjutit upp förlagsmötet litegrann. Detta för att lägga ned det där lilla extra så att det blir helt oemotståndligt för förlaget att tacka nej!!

Samtidigt en massa annat på gång - inväntar mail från förläggare om redigering av manus. Jag går och undrar hur mycket det kommer att bli....
Min novell är snart på gång att ges ut och det ska bli spännande att se slutresultatet.
Ett annat manus åkte iväg för ngr veckor sedan och jag har fått svar. Förlaget använder en liten annorlunda modell för utgivning som jag inte riktigt är van vid och därför behöver jag nu fundera lite över detta.
Och min första vuxenroman ska skrivas klart i sommar, det har jag bestämt.

Du vet väl att jag testläser ditt manus? Och just nu har jag sommarrabatt så hör av dig om du vill veta mer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar