19 apr. 2014

Skrivenergi

Äntligen ska jag ge mitt manusskrivande lite mer tid än vad jag har gjort på sistone. Mitt vardagsarbete tar mycket energi och jag har inte kunnat skriva i den omfattningen som jag brukar göra.
Min manusidé som är pitchad hos ett förlag behöver skrivas på. Ska nämligen ta med mig det jag har och samtala om detta med förlaget nästa vecka. De gillar manusidén och vill träffa mig. Känns väldigt spännande, måste jag säga. Det blir första gången som jag ska träffa ett förlag bara genom att ha presenterat en idé.

Ett annat förlag, som jag känner till väldigt väl, har presenterat vad för slags manus de just nu söker. Och jag har redan något färdigt i manusskafferiet som matchar ganska bra så nu behöver jag damma av det för att sedan skicka in.

Mitt i allt detta går jag och väntar på manusbesked och jag måste erkänna att vänta är något av det tråkigaste som finns. Men jag hoppas att det är värt all väntan; det måste ju bli ett JA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar