22 apr. 2014

Fina recensioner som ligger uppe på Bokus och Adlibris

Min fina barnbok, som jag är jättestolt över, har fått lovord från flera håll. Och ev är fler spännande saker på gång med denna bok. Jag har förstått att flera skolor fått upp ögonen för boken, dels vad gäller alla möjliga ämnesingångar boken faktiskt har: hållbar utveckling med allt vad det innebär men också toleransfrågor. Och som en bonus så följer en handledning med boken där man kan få uppslag i hur man kan använda boken i    t. ex. undervisningen. Eller varför inte som en högläsningsbok?

Nedan kan ni läsa recensioner. Och ni vet väl att ni kan boka mig för ett författarbesök på er skola. Jag besöker gärna bibliotek också och håller i högläsning och bokprat etc.

Projekt rädda jorden : ett flaskpostäventyr (inbunden)

"Edgrens kunskap om både miljön och om vad som fångar en elevs intresse lyser genom sidorna i Projekt Rädda Jorden. Den får mig att minnas mina miljöengagerade lärare, och vad jag fick med mig från skolan. Det är böcker som den här som ger människor insikter för livet, får oss att förstå vårt djupa beroende av allt det vi har omkring oss och förändrar våra liv."-Gustav Fridolin, Språkrör-Miljöpartiet de Gröna

"Läsglädje på hög nivå. Projekt rädda jorden är en läsupplevelse för barn som inbjuder till många samtal om miljö och demokrati. 7-åringen vill inte släppa boken!"-Hillevi Wahl, Metro

"En barnbok som inte bara barn borde läsa utan barnens föräldrar också."-Malins Författarblogg

"Jag tycker att Projekt rädda jorden är en smått fantastisk och hisnande läsupplevelse. Det är bara att luta sig tillbaka och njuta av resan." -Stefan Whilde-Bokblogg

1 kommentar: