15 dec. 2013

Några kommentarer från förläggare som läser/har läst mitt manus....

"Nu har jag läst ditt manus. Inte så mycket mer att säga än att det är väldigt bra.
Manuset är tajt och väl genomarbetat. Berättelsen är intressant och engagerande. Idén att ha olika perspektiv är lyckad.
Språket är lätt och luftigt trots ett "mörkt" tema.
Med rätt förlag så borde det gå riktigt bra."

"Det jag skummat över ser lovande och intressant ut och jag gillar vad jag läser"

"Jag tycker jättemycket om den. Och jag fastnade direkt i den."

"Först och främst vill jag säga att jag tycker mycket om boken - Vissa delar av den är till och med suveräna."
Ja. Så här låter det i kommentarerna. Nu hoppas jag verkligen att något förlag nappar på det, för trots dessa fina kommentarer så har ännu inget hänt.....och det positiva tänkandet börjar faktiskt att sina. Jag är helt övertygad om att alla dessa saker behövs: noveller/kortromaner, samhällskritik, något som speglar en annan dela av verkligheten än den vi annars är vana vid att se, att någon behöver lyfta dessa röster och göra dem synliga, att genom detta synliggöra, för att kunna arbeta vidare med.
Vad tror ni??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar