19 nov. 2013

Skolbesök, bokbazar och testläsning...

Jag måste hålla koll på min inkorg hela tiden nu för det fullkomligen ramlar in förfrågningar om jag gör författarbesök ute på skolor. Och det gör jag!
Att besöka skolor och träffa mina läsare är bland det bästa - de har tusen frågor och redan bestämt att det ska bli en till "Rädda jorden"-bok för att han, den där magister Futurum, är så klurig så något nytt spännande äventyr hittar han säkert på.
Snart är det också dags för Bokbazar på Medborgarplatsen. Där kommer jag att berätta om hur det var att skriva boken "Projekt rädda Jorden" och hur man genom litteraturen kan bjuda in barnen till samtal. Dessutom är ju min bok miljömedveten och kring dessa saker har barnen mycket att berätta. Dessutom har de massor av förslag - och det var ju det som jag önskade när jag en gång skapade boken.
Boken är samtidigt väldigt bra att ha till hands när man ska prata om olikheter - dvs viktiga toleransfrågor.
Och för alla som arbetar ute på skolorna med hållbar utveckling, då kan definitivt min bok inspirera på många olika sätt. Till boken hör en lärarhandledning dessutom.

har fått förfrågan om att testläsa igen och jag har tackat ja. Har kommit en bit in i manuset nu men ännu massor kvar. Jag kan inte sluta förundras över hur många därute som faktiskt drömmer om att bli författare och det påminner mig om hur lycklig jag är över att ha kommit igenom nålsögat. För nog är det litet och trångt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar