8 nov. 2013

I helgen blir det skrivplanering...

Nu börjar det att växa i manusskafferiet och jag måste börja strukturera mina manus. I helgen ska jag sätta mig ned med det jag har och bestämma mig för vilka förlag som ska få ta del av det jag har skrivit. Jag har redan tjuvstartat lite och fått iväg en del redan men det behöver tas ett större grepp kring min produktion.
Jag tror det är dags för mig att våga lite - släppa taget och se hur långt mina ord kan bära.

Har ägnat mig åt redigering ett bra tag nu och ljuset i tunneln börjar skymta fram. Man (jag) blir helt slut efter allt detta ändrande fram och tillbaka, bygga ut, ta bort, utveckla osv.
Ska ta mig en titt på manuset som fick besked förra fredagen om utgivning och se hur det ser ut, det var nämligen ett tag sedan jag skickade det. Och det är så jag gör; jag lämnar manuset så fort det har gått iväg och ägnar mig åt nya projekt.

Har fått två nya förfrågningar om författarbesök ute på skolor - jätteroligt!!
Så, nu blir det till att plocka fram agendan och sätta upp deadlines.

PS: Upptäckte ett nytt förlag häromdagen, för dig som skriver fantasy: www.pemaloforlag.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar