7 nov. 2013

Bokbloggarna Bokglam har läst min bok!!!

Vackert feministiskt och miljöviktigheter

Senaste veckans bokskörd råkade bli böcker som behandlar livsviktiga ämnen, både för de större och de mindre (men viktiga ämnen för samtliga åldrar).
Läste och tittade i Maria Edgrens fina bok, Projekt Rädda jorden – Ett flaskpostäventyr. Det är en välskriven bok med fantastiska illustrationer. Genom att berätta om klassen som får en ny magister som tar dem med på ett äventyr de sent kommer att glömma tar boken på ett pedagogiskt sätt upp de ständigt aktuella ämnena miljöproblem och klimatförändringar. Något jag gillar lite extra är att det på slutet finns ett par sidor där barnen själv kan skriva ned hur de kan förbättra jorden. Som barn älskade jag böcker där man kunde skriva till eller rita något. Jag kommer att lämna över boken till min åttaåriga brorson och så kan han läsa den tillsammans med sina småbröder. Tror att den passar flera åldrar eftersom det både är ganska mycket text men också många illustrativa bilder.
9789187007286_200_projekt-radda-jorden-ett-flaskpostaventyr_kartonnage

2 kommentarer:

  1. Så kul med all bra respons på din fina bok!!! Det är den (du ) värd!!

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket, det var fina ord! Det är otroligt kul hur en text kan nå ut till människor som faktiskt vill läsa just min bok:-)

    SvaraRadera