8 sep. 2013

FEM FRÅGOR

Jag fick en liten utmaning att svara på 5 frågor från Eva Holmquist på http://ettknytt.blogspot.se/
Här kommer mina svar:

Vem inspirerade/uppmuntrade dig att börja blogga?

Oj, det måste ändå vara förläggare som sagt åt mig att det vore bra med en blogg. För jag var inte alls i bloggvärlden innan jag blev författare. Och nu ångrar jag inte det en sekund. Har fått möjligheten att stifta bekantskap med fantastiska människor som precis som jag drömmer om ett skrivande på heltid.

Hur väljer du ämnen att blogga om?

Min blogg handlar enkom om författarskap, skrivandets ve och våndor, tankar kring litteratur som släpps, förlag som inspirerar och är modiga och annat. Jag brukar tipsa, ge råd och försöker sprida inspiration och energi till andra.

Vad vet de flesta inte om dig?

Att jag är en jäkel på att lösa ut ord som är skrivna huller om buller. Att jag var väldigt nära att vara med och sjunga i Barnjournalen när jag var liten (har sjungit i många många år)...

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?

Bokslukande kritisk bohem

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

Skriva böcker, laga mat och självklart vara med familjen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar