31 juli 2013

Nuläge i författarskapet...

I min skrivande värld pågår det just nu massor; förberedelser inför Bokmässan, jag ska prata lite om min nya bok och lite annat och jag måste börja förbereda vad jag ska säga och så.
Jag har haft min psykologiska spänningsroman på testläsning och fick tillbaka kommentarerna idag och jag är mycket glad och nöjd över kommentarerna. Visst missar man saker när man skriver, man blir helt enkelt hemmablind för sin egen text därför är det så viktigt att låta andra titta på den. Ta till er detta tips, alla ni som skriver eller vill skriva - använd testläsare, någon som du tror har de rätta ögonen och ge en hänvisning till den som läser vad denne ska titta på.
Så - då är det dags för ny runda av redigering.
Samtidigt har jag sänt iväg ett läromedelsmanus till en ev samarbetspartner och jag väntar ivrigt för att höra vad h tycker, tänker osv.
Del 2 ska få sig en genomgång till innan manuset når förläggaren.
Och snart börjar man arbeta igen, hua...vad tiden går. Än finns det dock lite tid kvar för ordentligt med skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar