26 juni 2013

Körde en turbo-mail-till-förlagen-rusch imorse och flera har hört av sig...

med lite refuseringar och sånt. Konstigt! Att när man mailar dem efter den angivna väntestiden, då dimper svaren ned helt plötsligt.
En litterär agency är inte riktigt klar med genomläsningen av mina alster så jag får vänligt vänta lite till.
Inväntar ett kostnadsförslag från en vass lektör som ev ska ta sig an ett manus som behöver en del förbättringar. Ett förlag har läst och gett mig lite hintar. Manuset är helt unikt i sitt slag tror jag. Jag kan vara uppfinnaren till en helt ny genre - vem vet!!

Jag har börjat skriva fler manus som faller inom läromedelsgenren. Har aldrig tänkt att jag skulle göra det, vill hålla isär jobben lite men nu verkar det som skrivandet tar nya vägar och det är det som är så fantastiskt kul. Det är så lite man själv bestämmer utan ibland lägger sig pusslet av sig självt. Så om du går och funderar på en massa saker i ditt liv, känner dig frustrerad över något eller någon - skriv! Skriv ut allt du går och bär på. Töm din mentala papperskorg ned på papperet istället för att bära på ångestklumparna i magen. Jag lovar att det funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar