13 feb. 2013

YA fantasy - ett förlag har läst och gillar....

igår kväll hade förlaget mailat och skrivit:

Tack

 för att jag fått läsa ditt manus. Storyn ligger i linje med inriktningen på - förlag. Jag tycker om världen, spänningen och den mörka tonen. Texten har potential.

Jag är glad, gladare - gladast. Visst är det konstigt, först kämpar man järnet ett tag och allt verkar så hopplöst trögt. Sedan lossnar allt samtidigt och man fattar ingenting.
Nu krävs struktur av författarinnan:

1 - Avtal från Langenskiölds förlag har kommit, är genomläst och godkänt av mig - check!
2 - Redigera sf manuset och skicka vidare till medförfattare för att sedan lämna över till förläggaren.
3 - Skriva klart uppföljaren till YA fantasymanuset, omgående. Allt material ligger bara och väntar på att någon ska skriva ut hela berättelsen. Denna någon vet vi ju alla vem det är.
4 - Skriva min författarpresentation - NU! Skjut inte upp!
5 - Ta ett samlat grepp om mina verk som ligger klara i burken och förbereda de sista idéerna, skriva och skicka iväg till förlag.

Massor. Att göra. Alltid. Roligt.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt roligt! Bara att surfa på framgångsvågen ...

    SvaraRadera
  2. Ja. Jag glider. Och solar mig ordentligt. Tack.

    SvaraRadera