4 juli 2012

Det lönar sig att gå igenom manuset flera gånger...

för när man läser igenom det igen och igen så upptäcker man de där småfelen som pillat sig in i texten.
Min deckare har tagit tid att skriva, ungefär 2 år. Den har fått pausa emellan varven för det har varit påfrestande att skriva om en av huvudkaraktärerna - hon har varit så ruggig och hemsk att gestalta och hela hennes sätt att vara har fått mig att bli arg på henne. Men det är väl bra, eller hur? Att man kan känna så när man skriver fram henne, jag undrar just vad man som läsare kommer att tycka om denna kvinna???

1 kommentar:

  1. Genomläsning genomläsning och högläsning is the shit. Mycket missar man med bara en enkel genomläsning men om man läser högt så känner man själv om det är stolpigt eller fel.

    Säger jag som om jag vore jätteerfaren :D men egentligen är det sådana råd jag själv fått och märkt att det funkar.

    Lycka till i din feljakt

    SvaraRadera