5 maj 2014

Mycket engagemang kring läsning bland barn och unga

Som ni vet så håller jag på och skriver ett manus om skolan. Kan inte säga så mycket mer i dagsläget men snart kommer ni att få se på vilket sätt. Tror att denna bok kan skänka glädje hos många.
Under helgen har jag också kommit i kontakt med andra engagerade människor och vi har kommit på idén om att göra en fortsättning på projektet "En läsande klass" för både högstadiet och gymnasiet. Så just nu spånar vi idéer och stoffsamlar lite. Jag har otroligt många olika exempel på hur jag själv arbetar med läsning, textsamtal och högläsning i mina klassrum. Och dessutom har jag för några veckor sedan släppt en folder hos Btj förlag kring just detta.

Skolan är inne i sin absolut mest hektiska tid och jag har nationella prov i både år. 1 och år. 3.
Manusskrivandet sker på lösryckta tider men det går framåt och jag ser hur det växer. Har fortfarande inte hört något från det där sista förlaget, tyvärr. De svarar inte mailvägen heller så jag får helt enkelt hållas.
Det ska planeras in för ett besök denna månad till ett universitet där jag ska föreläsa för lärarstudenter kring hur man kan inspirera barn till att arbeta med utmanande ämnen genom t. ex böcker.

Frukostrelease på fredag för Annika nya bok "Croissants till frukost", någon mer som ska dit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar