17 aug. 2013

Den skrivande människan

Åter tillbaka till en vardag. Mitt skrivande tar ny fart, samlar på sig fler intryck och plötsligt så kommer energin till att skapa.
Hösten kommer innebära en del förändringar som har med mitt skrivande att göra. Jag har beslutat mig för att anta begreppet författare som något verkligt, något man gör. Jag har lyckats skapa mig ett eget rum för skrivandet. Inte så mycket nu i början, det får helt enkelt växa fram. Mitt skrivande får visa mig vilken väg jag ska vandra på.
Bokmässan står och lockar runt hörnet och jag ska förbereda ett manus för saker jag ska prata om. Nästa vecka ramlar ett nytt förlagsavtal ned i brevlådan och jag ska i helgen förbereda inskick av manus som jag under sommaren har redigerat och putsat till. Inbjudningar till releasefester, väldigt många i en specifik bokhandel någonstans i Stockholm...trevligt att träffa kollegor i branschen.
I sommar har jag läst otroligt mycket litteratur och stött på många nya lovande författare.
Och hösten verkar ge oss en hel massa spännande böcker som jag kommer att läsa.
Nu i dagarna går jag själv på helspänn och inväntar recensioner på min bok. Kanske någon här har fått ett rec.ex i brevlådan? Nagelbitning, kan jag lova....

5 kommentarer:

  1. Håhåjaja! Det är ingen lek att vara författare! :) Så först nu känner du dig som en riktig författare? Ja, man funderar ju om det räcker med en bok för att man vara författare.... Du är ju klart en i alla fall! Och så mycket på gång! STORT lycka till nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Jag vet inte om man räknar antal böcker i utgivningen, tror snarare att det är vad man själv känner. Känner du att du kan kalla dig författare, då är du förmodligen det. Och det kan ingen annan säga emot.

      Radera
    2. Klokt! Allt hänger på hur kaxig man är! :)

      Radera
  2. Hej hopp! Såg att du skulle på Malins release! KUL!!! Vi är några stycken som ska träffas innan releasen och äta lite och prata! Är du sugen på att vara med? Vi är två stycken som kommer med flyget från Helsingborg och är i Bromma 15.00. Sedan sluter ett par stycken till upp. Meddela mig på caroline@skrivarstudio.se om du är intresserad så bokar jag bord!!

    SvaraRadera
  3. Låter som en klok tanke att låta skrivandet växa fram som det vill. Så att det är lustfyllt.

    SvaraRadera