18 juni 2013

Snart har jag sommarlov = skrivtid

Jag ser fram emot att kunna skriva på mina pågående manus så fort det nalkas lite ledigt.
Håller på nu sista veckan med avslutande moment på mitt andra jobb, gymnasielärare, och det ska bli härligt med sommarlov.

Igår kollade jag av mitt manusschema. Brukar ni ha ett sådant?
Där skriver jag upp när jag sänt in manus, till vilka förlag, när jag mailat dem, om de hört av sig, när jag förväntas få svar osv.

Jag brukar ha ett liknande där jag listar de mest intressanta förlagen för mig och mina manus och kontaktuppgifter osv. Dessutom är det en god idé att ständigt vara uppdaterad på vilka nya förlag som dyker upp.

1 kommentar:

  1. Vad klokt med ett schema att kunna kontrollera mot. I synnerhet, om jag förstått rätt, som du väl har rätt mycket på gång.

    SvaraRadera