14 apr. 2013

Pågående barnboksmanus, fritt fram att hugga om man är förläggare!

Jag skriver flitigt just nu. Trodde först att jag skulle ta en liten paus men det gick inte alls eftersom nya idéer ploppade upp i huvudet. Jag var ju bara tvungen att göra något och började skriva igen.

I dagsläget har jag 3 barnboksmanus färdiga.
1 är ett roligt, fantasirikt, spännande och annorlunda manus, för barn från 6 år. Roliga illustrationer. En bok att skratta med, skratta åt och känna igen sig i. Har hittat den rätta illustratören till denna text och h har skissat en provbild som blev fantastisk.
Nu ligger manuset på några förläggares bord, jag hoppas att det kan få tränga sig in och få lite plats i utgivningsplanerna:)

Nr 2 är ett äventyr, om hur det kan vara att klara sig ute i stora världen alldeles ensam trots att man är liten. Många hinder på vägen, svårigheter som ska bemästras men i slutet skiner solen igen. Om en liten föräldralös snigel och om hur det gick till när h fick en ny familj.

Nr. 3 - en barnboksserie, planerat för 7 delar. Bygger på 7 olika begrepp, lite klurigare ord som jag har försökt att konkretisera och göra förklarliga - utifrån ett barns verklighet och erfarenhetsvärld. Böckerna ska samtidigt inspirera barn till att tänka, spruta idéer, bli medvetna om hur man kan påverka, göra val osv. Som en guide eller inspirationsmöjlighet - FÖR BARN.

Ja, vad skriver ni andra på för något? Skriver ni själva eller tillsammans med någon? Skrivkollektiv??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar