29 mars 2013

Kommande skriv under påsken....

Nu är det dags att vässa pennan och föra in alla ändringar. Ja, ni läste rätt, jag skriver för hand och kommer alltid att göra. Gillar att vara fri och inte bunden till apparater. Små skrivblock och fina pennor finns alltid i min väska så jag snabbt kan fånga det som dyker upp i huvudet.
Just nu redigerar jag ett psykologiskt deckardrama efter respons från förläggare. Manuset skrev jag för länge sedan men lade undan det då jag var lite osäker på om det var rätt för mig. Och jag vill inte hamna i facket bland alla andra deckarförfattare - det finns tillräckligt många som det är.
Istället har jag valt att skildra ett drama som kryper in under skinnet på dig, obehagliga karaktärer och vad som kan hända i en människas psyke om man får gå trasig alldeles för länge tills den dagen då någon ifrågasätter det.
Alltså, inga likdelar i sopsäckar och inga försupna halvtjocka poliskommisarier här inte, utan något helt annat.
Ska till Stockholm nästa vecka och träffa mitt förlag och planera för min kommande bok - känns sååå kul. Nu är det på gång.
Annars har hunnit lite annat smått och gott; är med och tävlar i två olika skrivtävlingar, skrivit klart ett nytt barnboksmanus som ska skickas idag, presenterat en barnboksserie för ett förlag som svarat med frågor som jag i min tur har besvarat tillbaka efter bästa förmåga så nu gäller det att vänta in och se vad de tycker.
Ett annat manus ligger på förlag sedan en tid tillbaka och förläggare har bett om dispens med tiden och ska återkomma efter påsk.
Har även fått upp ögonen för ett nytt, för mig, förlag som verkar vara på gång med spännande böcker.
Det händer mycket spännande saker i den skrivande världen, må ni tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar