23 feb. 2013

Förlag som läser mitt manus just nu, tävling och annat...

Först vill jag berätta hur glad jag blev när jag fick se en uppdaterad omslagsbild till min blivande barnbok. Vore jag det här barnet nu, som står och väljer på hyllan, skulle jag nappa direkt. Den har alla de där ingredienserna en omslagsbild bör ha; färger som lockar, en spännande titel som blir mycket nyfiken på och en  massa annat som jag tyvärr inte kan avslöja för er riktigt ännu.
Jag är imponerad av denna illustratör, det kan jag lova er.

Jag nämnde för några dagar sedan att jag är med och tävlar med ett manus. Podium har för ett tag sedan utlyst en manustävling där det handlar om att lyfta fram en minoritetsgrupp som vi har i Sverige, nämligen romer. Du ska alltså skildra hur det är att vara ung rom idag i din berättelse.
Har sänt in mitt tävlingsbidrag så nu är det bara att vänta.

Samtidigt väntar jag också in förläggares respons på mitt redigerade manus. Känns alltid osäkert, man vet ju inte riktigt om det räcker, är tillräckligt osv. Jag har i alla fall lämnat ifrån mig ett manus som jag själv är nöjd och stolt över.

Dessutom läser andra förlag lite andra olika manus och förhoppningsvis får jag höra något under helgen:)
Framöver blir det massor av redigering och skrivande, inskick och mailkonversationer med förläggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar