26 dec. 2012

Skriva skriva.....

Äntligen ledigt. Och nu blir det mycket skrivande.
Har förlustat mig i nya "Skriva" samt "Books & Dreams" och hittade många intressanta artiklar.
I den ena tidningen får man tips på hur man skapar sina egna världar, dvs att skriva i fantasygenren. Denna genre skriver jag i men inte enbart.
Fantasy är för mig att släppa kontrollen, låta sig färdas, gränslöst och utmanande.
På julafton fick jag ta emot 2 klassers responser på ett manus jag har haft ute på test, ni vet, när man tar pulsen på det man har skrivit. Och jag blev så glad över elevernas kommentarer. Bl a kunde jag läsa:
"när denna bok blir utgiven ska jag tipsa mina kompisar om att köpa den" , "jag hade svårt att släppa taget om personerna, jag ville bara veta mer".
Jag hoppas att detta manus blir antaget där jag vill att det ska bli antaget. Har i alla fall fått veta att just det förlaget har haft utgallring och av 250 manus så har de valt ut 10 stycken. Och där är mitt med. Beslut ska tas senare.
Detta manus är hett, högaktuellt och nära. Tätt intill, hud mot hud, får man möta mina karaktärer och det kan vara svårt att slita sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar