1 nov. 2012

Ett nej som blev ett ja - två av mina manus är högintressanta av ett förlag!

Jag slutar inte förundras över dessa vändningar inom förlagsbranschen.
Och då menar jag positivt förundras.

Just för stunden håller jag på att skapa ett nytt manus som jag hoppas ska passa bättre än det förra. Det gamla ratade togs emot positivt från ett annat håll och jag kan alltså glädjas på nytt; ett kommande bokprojekt.

Mitt ungdomsmanus, som jag har skrivit på ett tag och som jag dessutom hade svårt att skiljas ifrån, gillades av alla lektörerna på förlagets manusmöte - så kul!

Samma vecka fick jag en refusering på samma manus men med lite tips om hur vissa saker skulle kunna utvecklas lite mer. Samtidigt var förlaget fortfarande jätteintresserade av att få läsa det, när jag hade bearbetat och skrivit om.

Tänk vad olika det kan vara. Just detta manus är mycket speciellt för mig. Jag har dessutom, för första gången, använt mig utav testläsare som tidigt gav oerhört positiv respons på det!!!
Så, kära vänner, snart snart kommer det nya böcker från mig och skapandet bara fortsätter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar