14 sep. 2012

Litteratur som läses just nu....

berdvid min säng ligger en gigantisk hög med litteratur. Som det alltid gör.
Just nu läses:
"Tistelblomman"
"Och allt ska vara kärlek"
"Ett eget rum"

plus en uppsjö av inspirerande tidningar; Vi läser, Ordfront, Skriva och Nära...
För att inte tala om dessa högar med post-it block, vanliga block, servetter med kryptiska fragment av ord på, skrivna i panik, på något tåg eller dylikt.

Så ser det ur hemma hos mig, i mitt skapande rum, i min skrivarlya.
I morgon ska min bok ha releasefest och jag börjar känna mig pirrig, snurrig, virrig....

Och samtidigt är jag alldeles rusig av himlastormande känslor inom mig av veckans möte med en viss styrelse.

Åh....vad jag älskar att skriva.

2 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar angående det där med högar som bara växer sig högre och högre. Man har så förbaskat mycket att förkovra sig i liksom. Igår skulle jag läsa 1700-tals historia men däckade istället. Effektivt. ;-) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag vet...det tar aldrig slut...
    Vi syns imorgon:)

    SvaraRadera