8 sep. 2012

Jag vänta fortfarande på svar från flera håll...

... och förlagen meddelar att de har läst men kan inte riktigt ännu lämna besked. Och jag undrar ju så klart vad det hänger på? Har inte alla enats om ett beslut? Att manushögarna är skyhöga och fler måste få svar före mig??? Nåja, den som väntar får se.

Har fått ett datum av en förläggare på ett stort förlag i stora staden då de vill träffa mig för att diskutera. Har skrivit in detta i almanackan och jag inser att jag behöver flera olika almanackor att skriva i - för att hålla isär dessa olika världar.

Häromdagen sa en nära bekant till mig, "snart måste du bestämma dig för vad du ska göra, du kan snart inte hålla igång i båda branscherna" Jag har funderat på detta, må ni tro, och det är svårt. När kan man eller snarare vågar man säga till sig själv att det är det här jag ska göra i resten av mitt liv?
I denna stund har jag inget givet svar men jag inser att det börjar bli mer och mer att göra i den skrivande branschen, vilket jag är överlycklig för, och att tiden inte är oändlig för att räcka till.

Nästa vecka ser ut så här:

* Styrelsen ska höra av sig med feedback hur jag ska arbeta vidare med manuset.
* Releasefest för min barnbok.
* Skicka iväg ansökan till SFF angående arbetsstipendier.
* Skicka iväg pappersmanus till Lilla Piratförlaget, Styxx Fantasy och Piratförlaget.

Vad gör ni nästa vecka?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar