18 aug. 2012

Vill ni veta hur det går med skrivandet....

....så kan jag säga att jag börjar inse att jag har varit väldigt effektiv på senaste. Semestern har handlat om: *att färdigställa och skriva klart mitt psykologiska deckardrama och presentera för förlag. Detta har jag gjort och nu ligger manuset på förlagsskrivbord och läses.
* skrivit klart på ett manus som ingår i ett läsfrämjande projekt för 6-åringar. En liten utmaning från en förläggare som jag har god kontakt med. Nu får vi se om mitt bidrag vinner - hoppas!!!
* Kommit halvvägs på mitt YA-manus, det känns pirrigt i magen varje gång jag skriver på detta och jag har lagt ut det till en testläsare som givit goda vitsord. Har dessutom mailat läsprov till en förläggare som sa "att det var det bästa h hade läst på väldigt länge, och att jag skulle höra av mig när manuset var klart för det var intressant för förlaget"
* Mailat en gedigen presentation av mina manus samt kort om mig själv till 4 olika förlag i Norge. 3 har svarat att de vill läsa manusen och jag har skickat in. Förlaget Cappelen Damm (Norges motsvarighet till Bonniers) har svarat och sagt att de vill titta på mina utgivna verk för att se om det kan bli fråga om en översättning. Kul, tycker jag.

Planer fram över: Fika med bloggande vän imorgon där det ska pratas marknadsföring, manuspitchar och annat smått o gott.

Releasefesten för min bok "Se upp för Argmonstret" börjar närma sig och jag som annars står på "scenen" hela dagarna (jobbar som gymnasielärare) börjar känna mig lite smått pirrig.... Högläsning, mingel och annat kul ska det bli. Ni som är intresserade av att komma kan maila mig.

Kontrast 2012 - Fantasymässan där jag kommer att vara med mitt förlag för att visa upp min bok "Den magiska bokskrivaren". Ni kommer väl???

Manuspitch i Stockholm 27/8, kl. 18.00-19.00 för dig som skriver sci-fi, skräck eller fantasy. Du får 5 minuter på dig. Jag har börjat öva, har du?

Vad har ni för planer i höst, kära skrivande vänner??

2 kommentarer:

  1. I höst kommer jag plugga modern litteratur och under tiden skriva roman. Utöver det rullar utgivningen med min första roman på (fullständigt manus är dock inlämnat, så det mest av mitt jobb är över). Sedan skriver jag krönikor då och då, samt en del noveller, en del av dem skickar jag in till tävlingar.

    Lycka till med dina manus! Många järn i elden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det verkar som du också har en del grejer på gång.
      Jag önskar dig lycka till med dina projekt.

      Radera