27 juli 2012

Att ha testläsare under processen - rekommenderas!

Några av er kanske tycker att det är för känsligt, att låta någon ta del av manuset när det skrivs.
Fast är inte det optimalt, egentligen? Då har man ett hum om, i ett ganska tidigt skede, inledningen är bra, om läsaren vill fortsätta.
Jag har bestämt mig för detta och har en skrivande testläsare.

Har kommit en bra bit på mitt YA-manus och nu känns rösterna levande, som om orden skriver sig själva. Härlig känsla det där. Skickade iväg ett smakprov på det till min ena förläggare och denne skrev tillbaka att det var det bästa hen läst på väldigt länge - jag blev så glad!!!

Jag har skickat iväg mitt YA-fantasymanus till ett danskt förlag, ett annat manus gick iväg till Ahlbäcks Agency i Finland igår - vidgade vyer är aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar