3 juni 2012

hitta inspiration bland andra författare...

Ibland är det så ensamt i författarskapet. På många olika sätt. Visserligen är man aldrig ensam i själva skrivandet - då är man ju där bland dem som man skapat i berättelsen.
Jag pratar om livet utanför historierna.
Därför tittar jag runt och upptäcker att det finns fler som känner som jag. Jag är fattig på litteraturdiskussioner; om utgivningar som väcker debatt, om könsneutrala barnböcker och varför biblioteken bannlyser fantasygenren.
Hittade en intressant blogg, bladdrabladdra@blogspot.com  - spana in den.

Annars lunkar tiden på - majmånad är äntligen över och juni betyder avslut, städa skrivbordet, packa ihop och gå på ledighet. I höst börjar jag nytt jobb och det ska bli så spännade och inspirerande. Min skrivarcirkel för ungdomar startar i september - jag bara längtar.

Fick en idé häromdagen - om man skulle försöka att marknadsföra sitt skrivande på något nytt sätt? Vad tror ni? Är det enda sättet att bli antagen (eller åtminstone försöka bli antagen) att skriva och skicka in, vara granne med en lektör som hjälpt dig väldigt mycket på traven innan, att du är vän med en massa förlagsmänniskor etc?

Det måste finnas något annat sätt som ingen vågat prova ännu? Frågan är bara vad. Jag funderar på den...

2 kommentarer:

  1. När du kommit på något så vill jag också gärna veta hur : )

    SvaraRadera
  2. Ja, det lovar jag.
    Men någon form av annonsverksamhet borde finnas för förlagen att titta på:
    "Barnboksmanus finnes, förlag sökes!"

    Eller är jag helt ute o reser nu??

    SvaraRadera