17 maj 2012

Skriva är underbart!

Åh, vad härligt med några dagars ledighet. Jag skriver på min psykologiska deckare och nu är det tempo i handlingen. Pusselbitarna läggs bit för bit och helt plötsligt så är hela storyn solklar för mig.
Denna månad kommer jag att bli publicerad för mina dikter i tidskriften "Flum". Känns jättekul, har varit med i 2 olika nummer av den förut. Nu blir det naken och rå arbetarpoesi - som den är i sin allra bästa form. Att skriva dikter är ett fritt forum för mig.
Att skriva deckare är något nytt och utmanande då det handlar om att skapa en ny deckargren och inte välja det som alla andra skriver om.
Att skriva fantasy kittlar mina sinnen och skrämmer mig om natten, jagar mig i drömmarna.
Att skriva är något fantastiskt som fler borde prova på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar