3 mars 2012

Flera projekt igång samtidigt...

Jag gillar lugn och ro fast ändå inte.
Skriva är som en egen drivande pulserande röst som jag inte riktigt kan kontrollera, vilket jag är glad över.
Just nu arbetar jag på flera projekt samtidigt och det är ganska skönt att göra det. Olika genrer och miljöer som jag kan välja mellan.
Hur funkar det för er? Kan man bara skriva på en sak åt gången och koncentrera allt kring detta? Jag har svårt för det eftersom jag anser att historier finns runt omkring oss hela tiden och det gäller bara att fånga dem och göra dem till sina egna.
Jag har fått frågan vad för slags författare jag är, om jag endast skriver det ena eller det andra. Om jag blickar mot det som producerats ser jag en bredd, olika genrer.
Måste man vara det ena eller det andra, kan man inte få vara genrefri?

1 kommentar:

  1. Jag tror på genrefri, det vill i alla fall jag vara. Jag vill skriva om alla möjliga olika saker.

    SvaraRadera