24 feb. 2012

Hur allt började en dag...

För den som kanske undrat hur en författarkarriär börjar så ska jag berätta hur min såg ut....
Att skriva i diktform har alltid fascinerat mig. När man kan få skriva fritt, linda in orden i en massa annat som gör det möjligt att tolka. Och om man lyssnar riktigt noga kan man höra hur orden sjunger ut sina budskap.
I mina dikter fick jag möjlighet att skriva ut mina reaktioner på det som berörde och fortfarande ligger mig varmt om hjärtat, nämligen människans livsvillkor. Människans kamp för överlevnad, för sin rätt att existera och att få göra sig hörd.
Några starka dikter skickades iväg och svaren ramlade in från olika tidskrifter. De ville publicera. Och så blev det.
Jag ville mer med mina ord och kontaktade ett e-boksförlag som sa ja!
Vill du läsa mina ord, tycker jag att du ska läsa min diktsamling "Andra klassens människa" på Pupill Förlag. Och hör gärna av dig och berätta dina tankar kring det som stod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar